woensdag, februari 28, 2007

Psalm 23 - Lost 2.10 - Mr Eko




Uit de serie Lost jaar 2 aflevering 10


Een psalm van David

1 De HEER is mijn herder, het ontbreekt mij aan niets

2 Hij laat mij rusten in groene weiden en voert mij naar vredig water

3 hij geeft mij nieuwe kracht – Ook mogelijk is de vertaling: ‘hij brengt mij behouden terug’ en leidt mij langs veilige paden tot eer van zijn naam

4 Al gaat mijn weg door een donker dal, ik vrees geen gevaar, want u bent bij mij, uw stok en uw staf, zij geven mij moed

5 U nodigt mij aan tafel voor het oog van de vijand, u zalft mijn hoofd met olie, mijn beker vloeit over

6 Geluk en genade volgen mij alle dagen van mijn leven, ik keer terug in het huis van de HEER tot in lengte van dagen


1 The Lord is my shepherd, I shall not want.

2 He makes me lie down in green pastures;he leads me beside still waters;*

3 he restores my soul.*He leads me in right paths* for his name’s sake.

4 Even though I walk through the darkest valley,* I fear no evil;for you are with me; your rod and your staff— they comfort me.

5 You prepare a table before me in the presence of my enemies;you anoint my head with oil; my cup overflows.

6 Surely* goodness and mercy* shall follow me all the days of my life,and I shall dwell in the house of the Lord my whole life long.*

Geen opmerkingen: